Вагітність і діти

Дидактичні ігри з математики

Математичні навички важливі для нормального розвитку розумових здібностей дитини. У дошкільний період у дітей закладається фундамент для розвитку його розумової діяльності. З різноманіття ігор для засвоєння знань з математики найбільш широко застосовуються дидактичні ігри. Вони розвивають:

• Сенсорні здібності;

• Спостережливість;

• Увага;

• Мислення;

• Уяву;

• Сприяють засвоєнню математичних понять;

• Вчать співвідносити число і кількість;

• Навчають вмінню орієнтуватися в просторі.

Для проведення таких ігор обов’язково будуть потрібні різні предмети та наочні матеріали.&nbsp&nbsp Такі ігри для дошкільнят найбільш рекомендується проводити в захоплюючій формі.

Ігри з батьками:

Для формування математичних навичок у дитини величезну допомогу йому нададуть батьки. Затишна обстановка будинку значно розкріпачить і розслабить малюка, допоможе закріпити знання, набуті в дитячому садку.

Дидактичні ігри з батьками дозволяють вибрати темп і складність ігор в залежності від віку малюка і його індивідуальних особливостей, а також допоможуть якомога краще дізнатися свого малюка і зблизитися з ним.

Які бувають дидактичні ігри з математики?:

Гра по формуванню математичних навичок бувають таких напрямків:

• Вивчення цифр і чисел;

• На розвиток умінь орієнтуватися в просторі;

• Знайомство з фігурами;

• розвиток логічного мислення;

• По навчанню орієнтування в часі.

Ігри на вивчення цифр і чисел:

Гра «Грядка»

Дорослий показує дитині цифру, яку вони вже вивчили. Поряд з цифрою викладаються муляжі овочів або картинки з їх зображеннями. Дитина рахує кількість овочів і співвідносить його з цифрою. Якщо цифра 4, то має бути 4 овоча. Потім малюк відвертається, а дорослий прибирає один овоч. Дитина повинна вгадати, якого овоча не вистачає і постаратися відновити грядку. Гру повторюють з різними цифрами. Малюк повинен навчитися співвідносити цифру з кількістю певних предметів. Можна поміняти правила гри, запропонувавши дитині самостійно позначити цифрою число предметів.

Гра «Цифровий ряд»

Дорослий викладає в правильному порядку цифровий ряд. Потім пропонує дитині відвернутися. В цей час дорослий змінює цифровий ряд, розташувавши цифри в хаотичному порядку. Дитині необхідно відновити цифровий ряд.

Гра «Чарівний мішечок»

У гарний мішечок поміщається більше 10 дрібних іграшок. Дитині пропонують на дотик відлічити стільки іграшок, яку цифру він покаже або скільки разів грюкне.&nbsp&nbsp

Гра «Поїзд»

Запропонуйте дитині аплікацію поїзда без наклеєних коліс. Вагончики і коліщатка в ньому червоного і синього кольору. Необхідно підібрати і приклеїти до синього вагончика червоні коліщатка, а до червоного вагончика, навпаки, сині коліщатка. Потім підрахуйте зліва направо кількість коліщат у кожного вагончика. У кожному вагоні повинна бути по 5 коліс.

Розвиваємо навички орієнтування у просторі:

Гра «Квартира»

Розгляньте з дитиною інтер’єр квартири і запам’ятайте його. Вийдіть з кімнати і розкажіть, що знаходиться в ній.

Гра «Знайди предмет»

Дорослий розповідає дитині історію про те, що Чарівник сховав іграшку в кімнаті і залишив лист. Конверт відкривається і зачитується завдання дитині: «Стати біля столу, повернутися обличчям до телевізора, зробити два кроки вперед, один крок вліво і т. д.» Дитина знаходить іграшку. Можна завдання зробити у вигляді схеми для старшого дошкільника.

Гра «Намалюй картину»

Дорослий дає дитині аркуш формату А4 і пропонує на ньому намалювати візерунок із зазначених елементів. Завдання може звучати так: “Намалюй в центрі дерево. У лівому верхньому куті – сонце, у правому верхньому кутку – хмара, в нижньому лівому кутку – зайчика, в нижньому правому кутку – ведмедика”.

Знайомимо дітей з геометричними фігурами:

Гра «Квітка»

Розташуйте перед малюком по 5 геометричних фігур: овал, трикутник, коло двох різних розмірів. Дитині потрібно скласти для мами і бабусі квіти із запропонованих фігур. В середині повинен розташовуватися коло.

Гра «Знайди предмет»

Дорослий демонструє дитині фігуру і просить знайти будь-який предмет, схожий на цю фігуру.

Гра «Покажи-но фігуру»

Дорослий показує дитині фігуру, а він у відповідь шукає у себе точно таку фігуру і показує її.

Гра «Рукавичка»

Дорослий малює декілька пар рукавичок, на яких намальовані дві різні геометричні фігури, наприклад, коло і квадрат, овал і трикутник, квадрат і овал, трикутник і круг. Дорослий показує одну рукавичку, дитина знаходить її пару.

Ігри на розвиток логічного мислення:

Гра «Зайвий предмет»

Дорослий викладає на столі чотири предмета, три з яких мають спільні якості, а один не відповідає якостям інших. Дитині необхідно назвати цей зайвий предмет і прибрати його, пояснивши, чому він зайвий. Наприклад, яблуко, груша, слива, помідор. Помідор зайвий, тому що він є овочем, а груша, слива і яблуко – це фрукти.

Гра «Продовж ряд»

Дорослий малює ряд фігур у певній послідовності. Наприклад, ромб, квадрат, трикутник, коло. Дитині необхідно правильно продовжити ряд до кінця рядка.

Ігри на вивчення понять про час:

Гра «День тижня»

Дорослий тримає м’яч у руці і називає перший день тижня – понеділок, кидаючи при цьому м’яч дитині. У відповідь малюк називає другий день тижня – вівторок і кидає м’яч назад дорослому і так далі.

Гра «Круглий рік»

Дитина, роблячи по одному кроку вперед, називає місяці по порядку, починаючи з січня.

Як правильно організувати дидактичні ігри (рекомендації батькам):

• Обов’язково враховуйте вік малюка, його стан здоров’я та індивідуальні особливості;

• Ігри в будь-якому випадку повинні бути цікавими для дитини, а також емоційними та активними;

• Займайтеся підготовкою дидактичних ігор спільно з малюком. Це значно підвищить його інтерес;

• Дорослий повинен обов’язково брати участь в іграх. У той же час важливо залишатися об’єктивним і справедливим;

• Використовуйте словесні дидактичні ігри для розширення математичного словникового запасу;

• При проведенні гри необхідно застосовувати різні її варіанти, в залежності від рівня інтелектуальних здібностей дитини;

• Періодично пропонуйте дитині дидактичні ігри для самостійної діяльності.

Дидактичні ігри з математичним змістом, різноманітні за змістом, цілями, віковим та індивідуальним особливостям, є важливим засобом формування математичних уявлень у дитини.

Батьки повинні щодня знаходити час для 15-хвилинних дидактичних ігор з малюком. Схвалюйте всі зусилля та досягнення дитини. Прищеплюйте їй віру в свої сили. Не сваріть за помилки. Заохочуйте за самостійний пошук рішень. Якщо у вас поганий настрій, необхідно відкласти гру. Спілкування під час гри має бути приємним як для дорослого, так і для малюка.

Нехай гри з дитиною приносять вам задоволення!

Залишити відповідь

Womanblog.in.ua © 2015-2017| Багато порад на різноманітні теми